Jak wypromować firmę
Promocja firmy to coś, do czego nowy przedsiębiorca powinien przystąpić właściwie od razu po rozpoczęciu działalności. No tak, tylko jak się za to właściwie zabrać? Oto kilka ciekawych, skutecznych i - co nie mniej ważne - stosunkowo prostych sposobów na zaistnienie oferty w świadomości potencjalnych klientów.
Reklamowanie własnej firmy - skuteczne sposoby
Istnieje wiele sposobów na promocję firmy - dobór właściwych powinien być zawsze podyktowany specyfiką branży, zasięgiem działania oraz profilem klienta docelowego. Wśród metod znaleźć można zarówno te stricte tradycyjne, jak i bardzo nowoczesne, z zastosowaniem marketingu internetowego oraz targetowania.
Do wiodących sposobów na reklamowanie własnej firmy należą obecnie:
- ulotki i plakaty - skuteczne szczególnie dla firmy lokalnej, np. restauracji, sklepu specjalistycznego;
- billboardy na mieście - dobra metoda na zwiększenie rozpoznawalności marki np. dla hotelu, SPA, developera;
- reklama Google Ads - nowoczesna metoda promocji w Internecie poprzez płatne wyniki prezentowane w wyszukiwarce;
- pozycjonowanie strony www - usługa pozwalająca na wypromowanie firmy w wynikach organicznych Google.
Odpowiednia promocja firmy powinna być oczywiście zawsze dopasowana do budżetu, jaki ma jej właściciel. Przedsiębiorstwo z wielomilionowym budżetem na promocję zdecyduje się zapewne na reklamę w telewizji, billboardy w najpopularniejszych lokalizacjach miast wojewódzkich czy współpracę z celebrytami.
Lokalny przedsiębiorca zwykle nie ma takich możliwości. Zresztą, jeśli świadczy swoje usługi na określonym obszarze, kierując ofertę do mieszkańców swojego miasta lub dzielnicy, nie ma nawet potrzeby stosować tak rozbudowanych, ogólnopolskich form. W takim przypadku dużo lepszym rozwiązaniem jest precyzyjna reklama w Internecie pozwalająca firmie docierać dokładnie do tych odbiorców, którzy mogą stać się jej klientami.
Promocja firmy w Internecie - od czego zacząć?
Decydując się na reklamowanie własnej firmy w sieci, warto zacząć od zlecenia projektu i wdrożenia strony. Następnie taką witrynę trzeba w skuteczny sposób wypromować, aby miała szansę trafiać do potencjalnych klientów. Zachodzi zatem konieczność pozycjonowania takiej strony w wyszukiwarce Google poprzez budowanie odpowiedniego, "naturalnie" wyglądającego profilu linków odsyłających.
Co to znaczy, że profil linków powinien wyglądać naturalnie? Wyszukiwarka Google preferuje, aby linki prowadzące do strony pochodziły z wielu różnych źródeł, szczególnie takich, które tematycznie są w pewien sposób powiązane z profilem strony. Dodatkowo odnośniki powinny pochodzić od witryn o dobrej reputacji, które nie mają opinii internetowych spamerów. Wielu przedsiębiorców zaczyna pozycjonowanie strony od wpisu w katalogach branżowych, takich jak np. nocpragi.pl - to dobry krok, umożliwiający pozyskanie mocnych linków o odpowiednich wskaźnikach zaufania.
Przedsiębiorca, który chce uzyskać jak najszybsze efekty reklamy w Internecie, może zdecydować się również na promocję firmy w Google Ads. Dzięki tej usłudze strona www może być widoczna w wynikach sponsorowanych wyszukiwarki właściwie natychmiast po doładowaniu konta i uruchomieniu kampanii reklamowej. Warto połączyć promocję Google Ads z pozycjonowaniem, gdyż daje to firmie duże szanse na szybką maksymalizację swoich zysków.